JUBILEUSZ 50-LECIA

BAJKA dla Niepodległej



Praca specjalistów
Krasnale
Misie
Smerfy
Plastusie
Koty

Aktualności
Nasze przedszkole
Nasz ogród
Teatrzyki  i  koncerty
Ramowy Rozkład Dnia
Nasze osiągnięcia

Akcja "Ćwiczyć każdy może"
Festiwal Piosenki Przedszkolnej
Gminny Konkurs Recytatorski

Dyżur wakacyjny
Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021

Kadra
Rada Rodziców

Statut
Koncepcja pracy przedszkola
Podstawa Wychowania Przedszkolnego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA - RAPORT
RODO

Ubezpieczenie PZU

Galeria
Kontakt




















    



Koty



Dziękuję dzieciom i  ich Rodzicom  za przesłanie laurek  w  podzięce dla pracy  personelu Służby Zdrowia. (akcja  z ubiegłego tygodnia). Są to: Agatka  B., Agatka M. i Artur M.
Dziękuję Wam  p.Basia







Jak przygotowujemy się do Świąt  Wielkanocnych (06.04-10.04) - 06.04 poniedziałek - czytaj dalej



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2020 r.

I.   Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych ( 06.04.- 10.04 )
           - Poznanie zwyczajów i obrzędów  świątecznych  -filmik
           - Poznanie  tradycji  świątecznych ( palma,koszyczek,malowanie jajek-kraszanki,pisanki, lany poniedziałek)
              oraz tradycyjnych potraw świątecznych
           -  Kolorowanie  ,,koszyczka wielkanocnego" wg podanego kodu
           -  ,, Ciepło - zimno''- zabawa ruchowa w szukanie  pisanki
          -  Utrwalenie  poznanych liczb 1-8 w różnych zadaniach  matematycznych - podam link
           - Doskonalenie   umiejętności czytania, w  ,,Czytanka'' Tropicieli,  pisania liter, szlaczków literopodobnych
            - Słuchanie  tekstów literackich  przez domowników
            - Wspólne pieczenie  świątecznych ciasteczek
            - Zachęcanie  dzieci i ich domowników  do gry w warcaby - wykonanie warcab ,, domowym sposobem"
     
II.  Chronimy nasze środowisko ( 14.04. -17.04.)
            - Nauka  wierszyka pt:, ,Co to jest ekologia"  D.Klimkiewicz
            - Przypomnienie i  wyjaśnienie pojęcia :,,recykling"
             ,,Plastikowy  pajacyk" - stworzenie  zabawki,rzeczy,  wykorzystując domowe materiały z   plastiku (butelki,pudełeczka,słomki...)
            - Wykonanie znaczków: ,,Jestem przyjacielem przyrody"
            - Poznanie nowej litery:  w -worek;  W- Wojtek/praca w ks.,,Piszę i liczę''
             - ,,Wyrazy przeciwstawne''- dopasowywanie rymu do podanego wyrazu 
            - Układanie i rozwiązywanie  działań typu 2+3=5; utrawalenie  znaku ,,+",=
            - Słuchanie bajek, opowiadań czytanych  przez domowników lub opowiadanie  wymyślonych bajek przez  dzieci
             - Zabawy sprawnościowe  przy użyciu domowych  przyborów ( wstążki, sznurek, piłeczki,kocyk)

III. Wszystko rośnie  ( 20.04. - 24.04.)
           - Poznanie nazw wielu  wiosennych kwiatów
           - Dowiadywanie się,że niektóre kwiaty wyrastają z  cebulki
           - Poznanie nowej  litery c- cebula; C-Celina / praca w ks.,,Piszę i liczę''
            - Doskonalenie umiejętności  czytania  i pisania z poznaną literą  w  ,,Czytanka'' Tropicieli
            - ,,Przedmioty o podobnym  kształcie"-  zabawa  matematyczna ( wyszukiwanie zabawek, przedmiotów o  kształcie
               np; trójkąta, kwadratu,prostokąta,koła),  przeliczanie zdobytych elementów, pisanie cyfr na kartce
            -,,Podaj dalej" - zabawa kształtująca wyobraźnię ; dorysowywanie  części obrazka przez  domowników
            - Składanie kwiatka metodą origami; tworzenie bukietu w  wazonie
            - Słuchanie  tekstów literackich  przez domowników

 IV.   Kto Ty jesteś ( 27.04.- 30.04.)
          - Poznanie legend i symboli  naszego kraju
           - Poznanie niektórych  miast i  ich zabytków, podążając  szlakiem Wisły
           - Poznanie litery: f- flaga; F- Franek / praca w ks.,,Piszę i liczę"
           - Doskonalenie umiejętności czytania i pisania  w Kartach Pracy
           -  ,,Tysiące definicji" - ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka /podawania różnych definicji np;  dom jest  to...,
           -  Słuchanie i nauka piosenki ,,Płynie Wisła,płynie"
            - Wykonanie flagi Polski
            - Słuchanie bajek, opowiadań  czytanych  przez  domowników



Chciałam się podzielić  z  Rodzicami  ciekawym artykułem, który  też mnie zaciekawił  i  dlatego  go Wam wysyłam.
Z uwagi  na obecną sytuację,radzenie sobie z emocjami czasami bywa trudne. Jeśli nauczymy nasze dzieci radzić sobie 
z gniewem, to na pewno będzie im łatwiej spędzać godziny w domu. Zdarzają się sytuacje, które często wyprowadzają Nas z równowagi.
Proponuję  poniższe zwroty,które można  zastąpić w prosty sposób, a wtedy dziecko szybciej  poradzi sobie z emocjami.
Opracowała je psycholog Monika Dawidowska -Lupa.:

1. Zamiast: ,,Przestań rzucać  zabawkmi !" Powiedz: ,,Kiedy rzucasz zabawkami, myślę, że nie lubisz się  nimi bawić.
Czy oto  chodzi ?
2 .Zamiast: ,,Nie denerwuj  się !" Powiedz:,,Ja  też się  czasami  denerwuję.Wykonajmy  nasz ,,okrzyk wojownika",aby powstrzymać  gniew  i  złość.
3. Zamiast: ,,Przestań natychmiast!"  Powiedz:,,Jestem tu dla Ciebie.Kocham Cię. Jesteś bezpieczny.
4. Zamiast: ,, Zjedz,bo pójdziesz spać głodny!". Powiedz:,,Co możemy zrobić, aby to jedzenie było pyszne"?
5. Zamiast: ,,Przestań marudzić!" Powiedz:,,Czy mógłbyś powiedzieć to samo, ale normalnym głosem?"
6. Zamiast: ,,Przestań  narzekać!" Powiedz:,,Rozumiem,ale czy możesz wymyślić  swoje rozwiązanie?"
7.Zamiast:,, Ile razy  mam to powtarzać!" Powiedz: ,,Widzę, że nie usłyszałeś  mnie za pierwszym razem.Co Ty na to, by powtórzyć  szeptem to, co Ci teraz powiem?"
8.Zamiast ,,Nie przesadzaj!' Powiedz: ,,Bardzo nerwowo reagujesz.Gdyby Twoje emocje miały twarz  potwora, to jak  by wygladały?"
9.Zamiast: ,,Idź  do swego pokoju!" Powiedz: ,,Zostanę  tutaj, dopóki  nie będziesz  gotowy na przytulenie"
10.Zamiast: ,,Jesteś niemożliwy!" Powiedz: ,,Masz teraz trudny czas. Znajdźmy  razem rozwiązanie"
11.Zamiast: ,,Przestań  mówić ,nie!" Powiedz: ,,Ja słyszę  jak  mówisz,,nie".Rozumiem, że tego nie chcesz. Zastanówmy się
  co możemy zrobić inaczej".
12. Zamiast:,,Przestań  krzyczeć!" Powiedz:,,Udam, że zdmuchuję świeczki urodzinowe.Zrobisz  to ze mną?"

                                                                                                             musimy przetrzymać ten czas! -  p.Basia



Drogie dzieci i Rodzice,
Chciałam zaproponować Wam w tym tygodniu wspólna akcję,która polega na narysowaniu namalowaniu, czy wykonaniu kartki z życzeniami i podziękowaniu dla Służby Zdrowia.
Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy ich i że jesteśmy im wdzięczni za to,co robią.
Prześlijcie je na mojego e-maila, zachowajcie je w domu, by potem wysłać dalej lub wywiesić w Przedszkolu.

Dbajcie o siebie i trzymajcie się zdrowo - p.Basia



Zabawy z angielskim - czytaj dalej
pliki mp3
11-_ CD1_NEW_11.mp3
17-AudioTrack 17.mp3



W tym tygodniu wyruszamy na wieś, gdzie spotkamy różne zwierzęta hodowlane - czytaj dalej



Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci

Niech czas spędzony w domu  będzie dla was czasem wspólnego działania, tworzenia, a przede wszystkim czasem dobrej zabawy  w  te wolne dni.
Wiosna na dobre zagościła w przyrodzie i  proponuję temat wiosenny  do zrealizowania w tym tygodniu tj. od 23.03. 27.03.
Na wstępie  proponuję  wysłuchać  ,,Bajkę o  złym królu Wirusie i  dobrej Kwarantannie" - PDF

Rodzicu- moje propozycje i zadania  w  domu:
1.Załóżcie  wiosenną hodowlę roślin - cebuli, rzeżuchy,posadźcie kwiaty doniczkowe.Wykorzystajcie to działanie na rozmowę z  dzieckiem o tym czego rośliny potrzebują do wzrostu.
2. Pozwólcie sobie na zabawy słowne ( opowiadanie bajek,wymyślanie nowych historyjek, dzielenie słów na sylaby, głoski
3. Pobawcie się w  uwielbiane przez dzieci  masażyki (znane wierszyki)  lub rysować  na plecach  dowolne kształty  i  odgadywanie ich
4.Przeznaczcie  trochę czasu  na codzienne głośne czytanie,
5.Ten trudny czas  wykorzystajcie też na utrwalanie dobrych nawyków higienicznych,rozmowę o  ochronie zdrowia własnego  i  innych
6.Proponuję  wejść na  link ,,Kreatywne zabawy dla dzieci i rodziców" - świetne  ćwiczenia na kreatywność  dziecka,,Wiosenne drzewko" - zobacz
7.Poniżej  zamieszczam  zadania do wykonania przez dzieci  w  kartach pracy ,,TROPICIELE"  na  ten  tydzień (23.03 -27.03)
  - w  ks.,,Piszę i liczę"  od str. 48 - 53 ( ćwiczenia grafomotoryczne,ćwiczenia z liczeniem do 7, pisanie poznanych cyfr )
  - w ,,Ksiażka do Czytania" utrwalamy poznane litery, czytamy krótkie  zdania  i  wykonujemy polecenia Supełka
      od  str. 48- 53 ( rozkładamy materiał na kilka dni)
8.Proponuję  zaangażować  dziecko do przygotowania syropu z cebuli  wg  podanego przepisu  w tej Karcie - ( na ten czas jak znalazł !!!!)
UWAGA :  Rodzice, którzy nie mają książek ,,Tropiciele" w  domu - są  do odebrania , przygotowane w  szatni  Przedszkola, które czynne jest  codziennie  od  godz. 9.00 - 10.00
Pozdrawiam i do zobaczenia jak najszybciej 
p.Basia



Koty mają doskonały słuch, ponieważ ich uszy poruszają się niezależnie od siebie, wychwytując wszystkie dźwięki. Koci węch nie jest tak dobry jak u psa ale dużo lepszy od węchu człowieka. Kot ma wyostrzony wzrok. Jego źrenice wyostrzają się, aby zwierzę mogło widzieć w ciemnościach. Jeśli zaciemnienie jest zbyt duże, funkcję oczu przejmują wąsy, które pomagają zorientować się w otoczeniu. Kot jest doskonałym akrobatą. Ma niezwykły zmysł równowagi i zawsze spada na cztery łapy. Dzięki ostrym pazurkom i silnym mięśniom kot jest mistrzem wspinaczki a duża sprężystość jego kręgosłupa powoduje, że jest w stanie obrócić się we wszystkich kierunkach. Koty są wielkimi śpiochami, które większość czasu spędzają na drzemce. Z wielką dokładnością zajmują się również toaletą. Kocięta uwielbiają wspólne zabawy: wspinają się, biegają i skaczą. Spokojne i niezwykle zręczne są w stanie wykonać zdumiewające sztuczki akrobatyczne. Naturalna ciekawość kotów prowadzi je w najbardziej nieoczekiwane miejsca. Są w stanie wspiąć się dosłownie wszędzie. Niestety czasami nie potrafią zejść na dół i potrzebują pomocy człowieka. Koty otacza magiczna aura. Ta niezwykłość nie pozwala przejść obok nich obojętnie. Wiedzą o tym twórcy filmów i bajek. Każdy zna przecież uroczego rudzielca Garfielda, Filemona i Bonifacego czy kota w butach ze Shreka. W naszej „Bajce” grupa sześciolatków też się tak nazywa.