JUBILEUSZ 50-LECIA

BAJKA dla Niepodległej



Kształcenie na odległość
Bezpieczeństwo w sieci

Ogłoszenia/Zarządzenia
Jadłospis
Praca specjalistów

 Krasnale
Misie
Smerfy
Plastusie
Koty

Aktualności
Nasze przedszkole
Nasz ogród
Teatrzyki  i  koncerty
Ramowy Rozkład Dnia
Nasze osiągnięcia

Akcja "Ćwiczyć każdy może"
Festiwal Piosenki Przedszkolnej
Gminny Konkurs Recytatorski

Dyżur wakacyjny
Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021

Kadra
Rada Rodziców

Statut
Koncepcja pracy przedszkola
Podstawa Wychowania Przedszkolnego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA - RAPORT
RODO

Ubezpieczenie PZU

Galeria
Kontakt




















    



Koty



Religia
Temat: Odpoczywam z Tobą, Panie Jezus.

Każdy z nas potrzebuje odpoczynku. Pan Jezus po głoszeniu Ewangelii także odpoczywał. Szczególnym czasem odpoczynku są wakacje. Jeździmy wtedy w różne ciekawe miejsca, poznajemy nowych przyjaciół, odwiedzamy rodzinę, spędzamy dużo czasu na świeżym powietrzu. Dziękujemy  Panu Jezusowi za piękno świata, który nas otacza i za dobrych ludzi, których spotykamy podczas wakacji. W tym czasie ważne jest, abyśmy pamiętali o Panu Bogu oraz o tym, że czeka On na każdego z nas w kościele. Zawsze chce, żebyśmy byli blisko Niego. Dlatego podczas wakacji:
•    Nie zapominaj o Mszy Świętej
•    Módl się codziennie
•    Słuchaj starszych
•    Uśmiechaj się:-)



Rymowanka: ,,Choć wakacji nadszedł czas, Jezus zawsze czeka nas”.

Zadanie: Narysuj, gdzie chciałbyś wyjechać na wakacje. Powiedz, w jaki sposób w tym miejscu można pamiętać o Panu Jezusie.
Podręcznik str. 116.



Religia
Temat: Papież wzorem miłości i służby.

Papież nazywany także, Ojcem Świętym to najważniejsza osoba w kościele, która kocha wszystkich ludzi i najbardziej chce, żeby byli oni przy Panu Bogu. Do Jego głównych zadań należy modlitwa i nauczanie ludzi, zarządzanie całym kościołem oraz częste spotkania z ludźmi, dlatego jak tylko może jeździ do innych krajów, aby mówić tam o Bogu. Jego największym marzeniem jest, aby wszyscy ludzie poznali i pokochali Pana Boga. My także, powinniśmy naśladować Papieża i troszczyć się o każdego człowieka oraz tak samo jak On chcieć, aby był blisko Boga.
Obecnie naszym papieżem jest papież Franciszek. Poniżej znajduję się Jego zdjęcie.



Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku o Papieżu:
https://www.youtube.com/watch?v=z1Ez0_Okk58

Rymowanka: ,,Ojciec Święty się raduje, dzieciom Boga pokazuje”

Zadanie ,,Naśladuje Papieża”
1.    Dziecko wybiera sobie trzy osoby spośród rodziny lub znajomych.
2.    Podobnie jak Papież, wobec każdej z nich wypełnia jakiś dobry czyn (modlitwa, dobre słowo, pomoc).
3.    W nagrodę otrzymuję pochwałę za naśladowanie postawy Papieża.



Religia
Temat: Boże Ciało – uwielbiamy Jezusa w Chlebie eucharystycznym.
Jezus, który bardzo nas kocha i zawsze chce być blisko, specjalnie dla nas zamieszkał w białym opłatku. Ludzie, którzy wierzą w Pana Jezusa pragną jak najczęściej z Nim się spotykać, dlatego jeżeli tylko mogą odwiedzają Go w kościele i przyjmują pod taką właśnie opłatkową postacią. Taki opłatek nazywamy Chlebem eucharystycznym. Poniżej możemy zobaczyć zdjęcie tego chleba, w którym jest obecny Pan Jezus.



Raz do roku w uroczystość Bożego Ciała wszyscy ludzie, ulicami swoich miast, idą w procesji za Panem Jezusem. Pokazują w ten sposób, że wierzą w Niego i bardzo Go kochają. W procesji na samym początku idą bielanki, które sypią kwiaty oraz ministranci, dzwoniący dzwonkami. Zaraz za nimi Ksiądz, niosący Pana Jezusa w przepięknie ozdobionej monstrancji, a na samym końcu wszyscy ludzie. Procesja Bożego Ciała odbywa się do czterech ołtarzy. Podczas jej trwania dla Pana Jezusa śpiewane są piękne pieśni.
Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=sBAvzHfxB_w

Rymowanka: ,,Idzie Jezus ulicami, bardzo chce się spotkać z nami”
Zadania: podręcznik str.94 - 95



Religia
Temat: Serce Jezusa kocha wszystkie dzieci.

Rozpoczął się czerwiec miesiąc, w którym szczególnie dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość. W tym czasie we wszystkich kościołach śpiewana jest Litania do serca Pana Jezusa. Do serca, które jest cierpliwe, zranione, pełne dobroci i miłosierdzia. Zachęcam dzieci do obejrzenia krótkiego filmiku z Litanią i do udziału w nabożeństwie. Proszę, aby zapamiętały dwa określenia serca Jezusa, które spodobały im się najbardziej.
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=jkC0dEMk7Q4
Puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242627-serce-jezusa

Praca plastyczna ,,Jestem w sercu Jezusa”
1.    Narysuj dwa serca, jedno duże, a drugie małe (Serce duże symbolizuje serce Jezusa, a małe dziecka)
2.    Pokoloruj (ozdób) je w dowolny sposób i wytnij
3.    W serce Jezusa wklej swoje serce





Religia
Temat: Zmartwychwstały Jezus posyła swojego Ducha Pocieszyciela.
Dzień niedzieli w tym tygodniu będzie bardzo wyjątkowy. Tego dnia Pan Jezus pragnie na każdego z nas zesłać swojego Ducha Pocieszyciela, który nie tylko chce nam zawsze towarzyszyć, ale także nas pocieszać, kiedy jesteśmy smutni oraz dawać nadzieje i radość. Każdy z nas otrzymał takiego Ducha podczas chrztu. Jest On w nas obecny zawsze, ale żeby mógł w nas działać, potrzebuje naszego zaproszenia. Chce, żebyśmy otworzyli dla Niego nasze serca. Aby to zrobić, powtórzmy trzykrotnie zdanie: Przyjdź Duchu Święty.

Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=-jHwTySRTYk

Zadania do zrobienia: Podręcznik str. 92-93.



Temat tygodnia: ,,26 maja- święto Mamy” (25.05.- 29.05.) - czytaj dalej



Religia
Temat: Poznajemy życie świętego Papieża
Papież Jan Paweł II był pierwszym papieżem, który pochodził z Polski. Przez całe swoje życie bardzo kochał Pana Boga i ludzi. Zawsze starał się z nimi być, aby im pomagać i ich wpierać. Często, mówił im o Panu Bogu i Jego wielkiej miłości. Wzywał do odwagi i pójścia za Panem Jezusem. Za tyle dobra, ile czynił, został nazwany świętym. Do tej pory, jego dobre życie jest przykładem do naśladowania dla wszystkich dzieci Pana Boga.

Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku o życiu Jana Pawła II
https://www.youtube.com/watch?v=GhLVufOoI4o

Praca plastyczna: Narysuj i pokoloruj postać Jana Pawła II, wzorując się na załączonym obrazku.




Temat  tygodnia: ,,Moje zwierzątko” 18.05. – 22.05. - czytaj dalej



Religia

Temat: Jezus zaprasza mnie do swojego stołu.
Miesiąc maj jest miesiącem, w którym dzieci po raz pierwszy przystępują do I Komunii Świętej i przyjmują do swojego serca żywego Pana Jezusa, ukrytego w białym kawałku chleba. Pragną w ten sposób podziękować mu za Jego miłość i obecność. Ten chleb, w którym zamieszkał Pan Jezus, aby zawsze być z nami nazywa się Hostią. Możemy go przyjąć na każdej Mszy Świętej, podczas której dokonuję się Najświętsza Ofiara Pana Jezusa, która jest pamiątką Jego Męki, Śmierci i Zmartwychwstania. Zachęcam dzieci do obejrzenia krótkiego filmiku o żywej obecności Pana Jezusa podczas Mszy Świętej.
https://www.youtube.com/watch?v=jI4E91uNSOc

Zapamiętaj Słowa Pana Jezusa: ,,Jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”
Zadania do zrobienia: Podręcznik str. 88-89



Temat  tygodnia: ,,Na łące”  11.05. – 15.05. - czytaj dalej



Religia
Temat: Maj miesiącem Matki Bożej
Maj jest wyjątkowym miesiącem poświęconym Matce Bożej. W tym czasie staramy się jeszcze bardziej czcić Maryję i pokazać, że ją kochamy. Jednym ze sposobów okazywania tego, jest śpiewanie Litanii Loretańskiej, pięknej modlitwy, w której dziękujemy Maryi, że jest zawsze blisko nas i otacza nas swoją opieką. Dlatego chwalimy Ją różnymi pięknymi tytułami, takimi jak ,,Matko najmilsza”, ,,Królowo aniołów”, ,,Pocieszycielko strapionych”, ponieważ do Niej uciekają się wszyscy strapieni ludzie. Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku z Litanią Loretańską. Proszę, aby dzieci powtarzały odpowiedzi ,,zmiłuj się nad nami”, ,,módl się za nami” i zapamiętały trzy tytuły, które im się najbardziej spodobały.
https://www.youtube.com/watch?v=bgQmgiQGDsU

Rymowanka: ,,Dla Maryi, Bożej Matki, kwitną w maju wszystkie kwiatki”.

Praca Plastyczna: Narysuj dla Maryi majowe kwiaty, wykorzystując dowolną technikę plastyczną. Następnie ofiaruj je Maryi, stawiając je przy figurce lub obrazku



Temat  tygodniowy ,, Książka  moim przyjacielem ” (04.05. -08.05.) - czytaj dalej




Marcel A. 
 z gr.V  tym  zdjęciem  zachęca  dzieci  do zabawy z puzzlami.
  • To doskonałe ćwiczenie  na myślenie, kojarzenie, koncentrację i pamięć  wzrokową. 
  •  Świetny sposób  na wspólne rodzinne układanie.  
Dziękuję p. Basia






Temat tygodniowy: ,,Kto ty jesteś?”  (27.04 – 30.04.) - czytaj dalej





Temat: Zmartwychwstały Jezus jest ze mną.
Słowo ,,Alleluja” jest okrzykiem radości. Śpiewamy je, gdy chwalimy Jezusa i dziękujemy Mu za Jego miłość. Postaraj się powtórzyć to słowo trzy razy.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku o Zmartwychwstaniu Jezusa

Po obejrzeniu odpowiedz na pytania:
Komu Pan Jezus ukazał się po swojej śmierci?
Kogo Pan Jezus pytał o miłość?
Jakie zadanie otrzymali uczniowie od Pana Jezusa?
Co nam obiecał Pan Jezus przed swoim odejściem do Boga?

Zapamiętaj rymowankę: ,,Dobry Jezus żyje z nami, we wspólnocie Go spotkamy”.
Zadania do zrobienia: Podręcznik str. 84-85.



Temat tygodniowy:  ,,Wszystko  rośnie”  20.04.-24.04 - czytaj dalej





Temat   tygodniowy: ,,Chronimy środowisko" ( 14.04.-17.04) - czytaj dalej



Zapraszam na kolejny zestaw zabaw powtórzeniowych z języka angielskiego - czytaj dalej
pliki mp3
20-AudioTrack 20.mp3
23-AudioTrack 23.mp3



Z  okazji  nadchodzących  Świąt  Wielkanocnych   Rodzice  wraz z Agatką B.  życzą wszystkim:
Zdrowych, spokojnych oraz rodzinnych  Świąt  Wielkanocnych  spędzonych  w  miłej  rodzinnej  atmosferze...
Niech  każdy z Nas  wykorzysta ten okres czasu  jak najlepiej...
z pozdrowieniami rodzice Agatki B.







Dziękuję dzieciom i  ich Rodzicom  za przesłanie laurek  w  podzięce dla pracy  personelu Służby Zdrowia. (akcja  z ubiegłego tygodnia). Są to: Agatka  B., Agatka M. i Artur M.
Dziękuję Wam  p.Basia





Dziękuję  Marcelowi A.  i  mamie  za przyłączenie  się do akcji:  w podzięce dla służby zdrowia.





Jak przygotowujemy się do Świąt  Wielkanocnych (06.04-10.04) - 06.04 poniedziałek - czytaj dalej



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2020 r.

I.   Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych ( 06.04.- 10.04 )
           - Poznanie zwyczajów i obrzędów  świątecznych  -filmik
           - Poznanie  tradycji  świątecznych ( palma,koszyczek,malowanie jajek-kraszanki,pisanki, lany poniedziałek)
              oraz tradycyjnych potraw świątecznych
           -  Kolorowanie  ,,koszyczka wielkanocnego" wg podanego kodu
           -  ,, Ciepło - zimno''- zabawa ruchowa w szukanie  pisanki
          -  Utrwalenie  poznanych liczb 1-8 w różnych zadaniach  matematycznych - podam link
           - Doskonalenie   umiejętności czytania, w  ,,Czytanka'' Tropicieli,  pisania liter, szlaczków literopodobnych
            - Słuchanie  tekstów literackich  przez domowników
            - Wspólne pieczenie  świątecznych ciasteczek
            - Zachęcanie  dzieci i ich domowników  do gry w warcaby - wykonanie warcab ,, domowym sposobem"
     
II.  Chronimy nasze środowisko ( 14.04. -17.04.)
            - Nauka  wierszyka pt:, ,Co to jest ekologia"  D.Klimkiewicz
            - Przypomnienie i  wyjaśnienie pojęcia :,,recykling"
             ,,Plastikowy  pajacyk" - stworzenie  zabawki,rzeczy,  wykorzystując domowe materiały z   plastiku (butelki,pudełeczka,słomki...)
            - Wykonanie znaczków: ,,Jestem przyjacielem przyrody"
            - Poznanie nowej litery:  w -worek;  W- Wojtek/praca w ks.,,Piszę i liczę''
             - ,,Wyrazy przeciwstawne''- dopasowywanie rymu do podanego wyrazu 
            - Układanie i rozwiązywanie  działań typu 2+3=5; utrawalenie  znaku ,,+",=
            - Słuchanie bajek, opowiadań czytanych  przez domowników lub opowiadanie  wymyślonych bajek przez  dzieci
             - Zabawy sprawnościowe  przy użyciu domowych  przyborów ( wstążki, sznurek, piłeczki,kocyk)

III. Wszystko rośnie  ( 20.04. - 24.04.)
           - Poznanie nazw wielu  wiosennych kwiatów
           - Dowiadywanie się,że niektóre kwiaty wyrastają z  cebulki
           - Poznanie nowej  litery c- cebula; C-Celina / praca w ks.,,Piszę i liczę''
            - Doskonalenie umiejętności  czytania  i pisania z poznaną literą  w  ,,Czytanka'' Tropicieli
            - ,,Przedmioty o podobnym  kształcie"-  zabawa  matematyczna ( wyszukiwanie zabawek, przedmiotów o  kształcie
               np; trójkąta, kwadratu,prostokąta,koła),  przeliczanie zdobytych elementów, pisanie cyfr na kartce
            -,,Podaj dalej" - zabawa kształtująca wyobraźnię ; dorysowywanie  części obrazka przez  domowników
            - Składanie kwiatka metodą origami; tworzenie bukietu w  wazonie
            - Słuchanie  tekstów literackich  przez domowników

 IV.   Kto Ty jesteś ( 27.04.- 30.04.)
          - Poznanie legend i symboli  naszego kraju
           - Poznanie niektórych  miast i  ich zabytków, podążając  szlakiem Wisły
           - Poznanie litery: f- flaga; F- Franek / praca w ks.,,Piszę i liczę"
           - Doskonalenie umiejętności czytania i pisania  w Kartach Pracy
           -  ,,Tysiące definicji" - ćwiczenia rozwijające kreatywność dziecka /podawania różnych definicji np;  dom jest  to...,
           -  Słuchanie i nauka piosenki ,,Płynie Wisła,płynie"
            - Wykonanie flagi Polski
            - Słuchanie bajek, opowiadań  czytanych  przez  domowników



Chciałam się podzielić  z  Rodzicami  ciekawym artykułem, który  też mnie zaciekawił  i  dlatego  go Wam wysyłam.
Z uwagi  na obecną sytuację,radzenie sobie z emocjami czasami bywa trudne. Jeśli nauczymy nasze dzieci radzić sobie 
z gniewem, to na pewno będzie im łatwiej spędzać godziny w domu. Zdarzają się sytuacje, które często wyprowadzają Nas z równowagi.
Proponuję  poniższe zwroty,które można  zastąpić w prosty sposób, a wtedy dziecko szybciej  poradzi sobie z emocjami.
Opracowała je psycholog Monika Dawidowska -Lupa.:

1. Zamiast: ,,Przestań rzucać  zabawkmi !" Powiedz: ,,Kiedy rzucasz zabawkami, myślę, że nie lubisz się  nimi bawić.
Czy oto  chodzi ?
2 .Zamiast: ,,Nie denerwuj  się !" Powiedz:,,Ja  też się  czasami  denerwuję.Wykonajmy  nasz ,,okrzyk wojownika",aby powstrzymać  gniew  i  złość.
3. Zamiast: ,,Przestań natychmiast!"  Powiedz:,,Jestem tu dla Ciebie.Kocham Cię. Jesteś bezpieczny.
4. Zamiast: ,, Zjedz,bo pójdziesz spać głodny!". Powiedz:,,Co możemy zrobić, aby to jedzenie było pyszne"?
5. Zamiast: ,,Przestań marudzić!" Powiedz:,,Czy mógłbyś powiedzieć to samo, ale normalnym głosem?"
6. Zamiast: ,,Przestań  narzekać!" Powiedz:,,Rozumiem,ale czy możesz wymyślić  swoje rozwiązanie?"
7.Zamiast:,, Ile razy  mam to powtarzać!" Powiedz: ,,Widzę, że nie usłyszałeś  mnie za pierwszym razem.Co Ty na to, by powtórzyć  szeptem to, co Ci teraz powiem?"
8.Zamiast ,,Nie przesadzaj!' Powiedz: ,,Bardzo nerwowo reagujesz.Gdyby Twoje emocje miały twarz  potwora, to jak  by wygladały?"
9.Zamiast: ,,Idź  do swego pokoju!" Powiedz: ,,Zostanę  tutaj, dopóki  nie będziesz  gotowy na przytulenie"
10.Zamiast: ,,Jesteś niemożliwy!" Powiedz: ,,Masz teraz trudny czas. Znajdźmy  razem rozwiązanie"
11.Zamiast: ,,Przestań  mówić ,nie!" Powiedz: ,,Ja słyszę  jak  mówisz,,nie".Rozumiem, że tego nie chcesz. Zastanówmy się
  co możemy zrobić inaczej".
12. Zamiast:,,Przestań  krzyczeć!" Powiedz:,,Udam, że zdmuchuję świeczki urodzinowe.Zrobisz  to ze mną?"

                                                                                                             musimy przetrzymać ten czas! -  p.Basia



Drogie dzieci i Rodzice,
Chciałam zaproponować Wam w tym tygodniu wspólna akcję,która polega na narysowaniu namalowaniu, czy wykonaniu kartki z życzeniami i podziękowaniu dla Służby Zdrowia.
Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy ich i że jesteśmy im wdzięczni za to,co robią.
Prześlijcie je na mojego e-maila, zachowajcie je w domu, by potem wysłać dalej lub wywiesić w Przedszkolu.

Dbajcie o siebie i trzymajcie się zdrowo - p.Basia



Zabawy z angielskim - czytaj dalej
pliki mp3
11-_ CD1_NEW_11.mp3
17-AudioTrack 17.mp3



W tym tygodniu wyruszamy na wieś, gdzie spotkamy różne zwierzęta hodowlane - czytaj dalej



Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci

Niech czas spędzony w domu  będzie dla was czasem wspólnego działania, tworzenia, a przede wszystkim czasem dobrej zabawy  w  te wolne dni.
Wiosna na dobre zagościła w przyrodzie i  proponuję temat wiosenny  do zrealizowania w tym tygodniu tj. od 23.03. 27.03.
Na wstępie  proponuję  wysłuchać  ,,Bajkę o  złym królu Wirusie i  dobrej Kwarantannie" - PDF

Rodzicu- moje propozycje i zadania  w  domu:
1.Załóżcie  wiosenną hodowlę roślin - cebuli, rzeżuchy,posadźcie kwiaty doniczkowe.Wykorzystajcie to działanie na rozmowę z  dzieckiem o tym czego rośliny potrzebują do wzrostu.
2. Pozwólcie sobie na zabawy słowne ( opowiadanie bajek,wymyślanie nowych historyjek, dzielenie słów na sylaby, głoski
3. Pobawcie się w  uwielbiane przez dzieci  masażyki (znane wierszyki)  lub rysować  na plecach  dowolne kształty  i  odgadywanie ich
4.Przeznaczcie  trochę czasu  na codzienne głośne czytanie,
5.Ten trudny czas  wykorzystajcie też na utrwalanie dobrych nawyków higienicznych,rozmowę o  ochronie zdrowia własnego  i  innych
6.Proponuję  wejść na  link ,,Kreatywne zabawy dla dzieci i rodziców" - świetne  ćwiczenia na kreatywność  dziecka,,Wiosenne drzewko" - zobacz
7.Poniżej  zamieszczam  zadania do wykonania przez dzieci  w  kartach pracy ,,TROPICIELE"  na  ten  tydzień (23.03 -27.03)
  - w  ks.,,Piszę i liczę"  od str. 48 - 53 ( ćwiczenia grafomotoryczne,ćwiczenia z liczeniem do 7, pisanie poznanych cyfr )
  - w ,,Ksiażka do Czytania" utrwalamy poznane litery, czytamy krótkie  zdania  i  wykonujemy polecenia Supełka
      od  str. 48- 53 ( rozkładamy materiał na kilka dni)
8.Proponuję  zaangażować  dziecko do przygotowania syropu z cebuli  wg  podanego przepisu  w tej Karcie - ( na ten czas jak znalazł !!!!)
UWAGA :  Rodzice, którzy nie mają książek ,,Tropiciele" w  domu - są  do odebrania , przygotowane w  szatni  Przedszkola, które czynne jest  codziennie  od  godz. 9.00 - 10.00
Pozdrawiam i do zobaczenia jak najszybciej 
p.Basia



Koty mają doskonały słuch, ponieważ ich uszy poruszają się niezależnie od siebie, wychwytując wszystkie dźwięki. Koci węch nie jest tak dobry jak u psa ale dużo lepszy od węchu człowieka. Kot ma wyostrzony wzrok. Jego źrenice wyostrzają się, aby zwierzę mogło widzieć w ciemnościach. Jeśli zaciemnienie jest zbyt duże, funkcję oczu przejmują wąsy, które pomagają zorientować się w otoczeniu. Kot jest doskonałym akrobatą. Ma niezwykły zmysł równowagi i zawsze spada na cztery łapy. Dzięki ostrym pazurkom i silnym mięśniom kot jest mistrzem wspinaczki a duża sprężystość jego kręgosłupa powoduje, że jest w stanie obrócić się we wszystkich kierunkach. Koty są wielkimi śpiochami, które większość czasu spędzają na drzemce. Z wielką dokładnością zajmują się również toaletą. Kocięta uwielbiają wspólne zabawy: wspinają się, biegają i skaczą. Spokojne i niezwykle zręczne są w stanie wykonać zdumiewające sztuczki akrobatyczne. Naturalna ciekawość kotów prowadzi je w najbardziej nieoczekiwane miejsca. Są w stanie wspiąć się dosłownie wszędzie. Niestety czasami nie potrafią zejść na dół i potrzebują pomocy człowieka. Koty otacza magiczna aura. Ta niezwykłość nie pozwala przejść obok nich obojętnie. Wiedzą o tym twórcy filmów i bajek. Każdy zna przecież uroczego rudzielca Garfielda, Filemona i Bonifacego czy kota w butach ze Shreka. W naszej „Bajce” grupa sześciolatków też się tak nazywa.