|

|
Krasnale
Doświadczenia i eksperymenty
|
|
|
Ruch
|
|
Ruch jest dla dziecka niezbędnym warunkiem rozwoju
fizycznego, psychicznego i społecznego. Stanowi
nieodłączną część życia dziecka, które w tym okresie
charakteryzuje się dużą ruchliwością wynikającą z
potrzeby wyżycia się. Aktywność ruchowa pobudza i
stymuluje rozwój dziecka w każdej sferze: fizycznej,
społecznej, estetycznej, umysłowe i emocjonalnej oraz
zapewnia jego optymalny rozwój i zdrowie. Podczas zajęć
ruchowych dziecko gromadzi wrażenia i spostrzeżenia,
wzbogaca swoje doświadczenia, wyobrażenia, pojęcia,
kształci pamięć, uwagę i myślenie. Ćwicząc w grupie
podporządkowuje się ogółowi, słucha, przestrzega
przyjęte normy współżycia, kształtuje swój charakter,
uczucia i wolę.
|
Muzyka
|
|
Muzyka powinna pojawiać się w życiu małego
dziecka każdego dnia, a zajęcia muzyczne mogą być dla
dzieci źródłem radości, dawać odprężenie oraz ożywiać
pracę umysłu. Obcowanie z muzyką rozładowuje napięcie
emocjonalnemu dzieci, zatem muzyka ma również działanie
terapeutyczne. Pobudza bowiem nie tylko współpracę
półkul mózgowych, lecz pomaga również w koordynacji
ruchowej, angażując umysł i ciało, rozum i psychikę,
intelekt i emocje. Poszerza inteligencję, pamięć,
spostrzegawczość, refleks. Uczy koncentracji.
Muzykowanie, czyli po prostu gra na instrumentach
niesie ze sobą wartości uspołeczniające oraz przeżycia
estetyczne. Jednak najbardziej istotnym walorem tej
formy jest jej atrakcyjność. Każde zetknięcie się dzieci
z instrumentami wywołuje wzmożoną aktywność, radość czy
entuzjazm.
|
Zapachowe świece
|
zobacz zdjęcia
|
Dzisiaj Krasnale własnoręcznie wykonały zapachowe
świece parafinowe. Dzięki takim zajęciom dzieci
doskonaliły swoją kreatywność oraz motorykę małą. Z dumą
prezentowały swoje wyroby, przez co wzrosło ich poczucie
własnej wartości.
|
Pluszowy miś
|
|
Pluszowy miś to najlepszy przyjaciel każdego malucha,
ukochana maskotka na dobre i złe chwile. Można go
przytulić, a nawet powiedzieć mu o czymś bardzo ważnym.
O święcie tej postaci nie zapomniały dzieci z
naszej grupy. Po licznych zabawach ruchowych, Krasnale
wykonały przepiękne misiowe opaski.
|
Ekokulturalne przedszkole
|
|
Nasz grupa bierze udział w projekcie
ekologicznym ,,Ekokulturalne przedszkole”. Głównymi celami
projektu są:
• poszerzanie świadomości ekologicznej;
• kształtowanie postaw i nawyków
korzystnych dla środowiska naturalnego;
• rozbudzanie poczucia
współodpowiedzialności za ochronę środowiska;
• rozwijanie umiejętności racjonalnego
korzystania z zasobów naturalnych;
• zapoznanie z ideą życia bez odpadów –
zero waste;
• kształtowanie postawy społecznej
świadomego i odpowiedzialnego konsumenta;
• nawiązywanie współpracy ze
środowiskiem lokalnym.
|
Zajęcia z rytmiki
|
|
Podczas zajęć rytmicznych dzieci uczą się
świadomie słuchać muzyki oraz wyrażać ją poprzez rytmiczne
akompaniowanie i grę na różnych instrumentach oraz poprzez
taniec. Ponadto uczą się reagować na zmianę dynamiki i
tempa muzyki. Rozróżniają wysokość i barwę dźwięku, dzięki
czemu rozwija się u nich muzyczna wrażliwość.
Poprzez naukę piosenek z dziecięcego repertuaru, dzieci
poznają nowe słowa i znaczenie różnych pojęć. Wiedza
przekazywana dzieciom w połączeniu z rytmicznymi dźwiękami
dużo łatwiej i zdecydowanie szybciej jest przez nie
przyswajana i zapamiętywana.
|
Pani Jesień
|
|
Dzieci wybrały się na spacer, aby zebrać
dary „Pani Jesieni” i przynieść je do naszego przedszkola.
Przedszkolaki oprócz zbierania kasztanów i kolorowych
jesiennych liści przypominały sobie nazwy drzew, takich
jak: dąb, klon, kasztanowiec, poznanych wcześniej w
przedszkolu na zajęciach dydaktycznych. Po powrocie do
przedszkola dzieci wykonały jesienne bukiety do kącika
przyrodniczego.
|
|

|